Contentmarketing

Succesvol met contentmarketing

Ik start mijn artikel met echte waarde voor jou. Niet beginnend met een definitie om hoog te ranken in Google. Want als bedrijf wil je maar 1 ding;

SUCCES!

NU!

Laten we starten met de essentiële onderdelen van jouw succes.

Investeren in naamsbekendheid. 

Naamsbekendheid is volgens mij het
ALLERBELANGRIJKSTE, simpel want als niemand je kent en niemand weet wat je doet… Kan niemand je inhuren. Dus er moet een constante stroom informatie naar de doelgroep.

Die constante stroom informatie naar jouw doelgroep moet in mijn visie LEUK/ INTERESSANT zijn! En misschien een beetje informatief maar komt op. Informatie te over nietwaar?

Let's brand!

Branding is eigenlijk de overkoepelende term. Niet alleen moet de doelgroep je naam kennen maar ook weten waar je voor staat, welk gevoel je overbrengt en hoe dat eruit ziet. Dat onderscheidt jou van je concurrenten.

Maar eerst moet de doelgroep je freaking naam weten!? Ze moeten weten hoe je heet en wat je doet.

Dus wil jij gewoon alleen bloggen of whitepapers schrijven die geen hond leest. Kan je beter niet dit artikel lezen want ik maak alleen entertainende content die echt GECONSUMEERD wordt!

Ook belangrijk: GELD

Leuke content maken kost geld. Het mooie is wel echt dat je aan je merk bouwt en zodoende veel financiële voordelen behaalt:

1. Je trekt meer klanten aan
2. Je kosten per acquisitie daalt
3. Je klanten willen meer betalen
4. Je klanten willen meer van je diensten

Ook voor mijzelf is dit artikel weer een ontzettende POWER BOOST om te investeren in mijn eigen merknaam, Hans Breuker van Email Succes.

Naamsbekendheid

Jij en ik moeten de markt domineren. Ik wil nummer 1 worden op het gebied van email(en content)marketing.

DOMINEREN

Content is echt een schijt term. Bedacht door toetsenbord tijgers die die alles beter weten. Als we de markt willen domineren moeten we entertainment bieden.

ENTERTAIN ME!

Je begint bij je doel:

  • Wie is je doelgroep
  • Wat vinden ze leuk? (je kan differentiëren)
  • Wat past er bij je bedrijf en je kernwaarden?

In mijn geval:

Ik ben fucking ambitieus en heb crazy veel energie. Mijn interesse is het zakenleven. Vandaar dat ik schrijf en conent verzamel en cureer over de hele wereld van de beste guru’s en goats. Dat culmineert in de wekelijks SUCCESmail en allerlei video’s, podcaste en artikelen over groei.

Dit kunnen we ook doen voor jouw doelgroep

Is jouw klant de CEO van groot zakelijk Nederland? Die is maar een klein deel geinteresseerd in jouw dienstverlening, maar wel in tips over boeken, strategie, podcast, gezond leven, lifehacks, cartoons over werkleven, personeel blijdschap enz.

Maar is jouw klant de inkoper bij de gemeente of woningcorporaties… Dan moeten we andere infotaining brengen. Dan is misschien positief nieuws over het milieu leuk of een reality serie over het boerenleven? Je kan zover gaan als je wilt

Hoe krijg je meer naamsbekendheid?

“Maak veel content… Logisch. En als je sneller wilt moeten we adverteren. Jouw content wordt de top of the funnel leadgenerator.”

Waarom is Contentmarketing belangrijk voor je bedrijf?

Contentmarketing is al een tijdje het modewoord, het buzzword, en terecht. Niet alleen wordt er vertrouwen opgebouwd met de klant, er worden ook leads gegenereerd.

Welk merk kan tegenwoordig nog bestaan zonder social media, video’s, podcasts en invloedrijke campagnes?

Hieronder zullen we deze allemaal uitgebreid bespreken.

Reputatie bevestigend

Wij werken veel voor bedrijven. De meeste bedrijven verkopen diensten, sommige producten. Wat belangrijk is, is dat je een relatie opbouwt, dat je als betrouwbaar wordt gezien. Zeker bij de verkoop van diensten, want die zijn niet tastbaar, je reputatie is dan essentieel.

 

Een goed voorbeeld om je reputatie hoog te houden zijn testimonials. Social proof… We zijn nu eenmaal mensen, we willen andere mensen zien die zorgen voor bevestiging. (Ik heb bijvoorbeeld een aantal cases op mijn website)

Laat je expertise zien

Een andere tip is om je expertise te laten zien. Dus door te reageren op artikelen en nieuws. Maar dat kan ook door opmerkingen te plaatsen onder berichten van anderen op Linkedin, Twitter of andere social media als Linkedin en Twitter.

Mijn grote voorbeeld Gary Vaynerchuck noemt dat de “$1,80 strategy’, jouw ’02 cents’, een Amerikaans spreekwoord voor ‘mening’, doe dat negentig keer per dag en gaan als een banaan, lees het artikel hoe je dat precies doet.

‘The truth is: the way to win on social media is to actually be social ‘