Digital Agencies

Nederlandse digital agencies met de billen bloot

96% van de Nederlandse digital agencies heeft geen nieuwsbrief en marketing automation op hun website. Emailsucces deed een uitgebreide steekproef onder een groot deel van de leden van Dutch Digital Agencies, andere bekende bureaus in Nederland en de top 10 Google resultaten emailmarketing. De resultaten zijn schokkend.

Van de 134 gerenommeerde Nederlandse digital agencies had maarliefst 57 procent geen nieuwsbrief aanmeld knop op de website. En na een maand inschrijving had 95 procent geen nieuwsbrief gestuurd.

Emailsucces deed deze bijzondere ontdekking tijdens onderzoek hoe de leading agencies in Nederland hun email marketing en marketing automation op orde heeft.

Hans Breuker, directeur Emailsucces: ‘ik wilde vooral ook leren hoe branchegenoten hun marketing automation inzette. Dit had ik niet verwacht. Dat de digital agencies en zelfs email marketingbureaus geen email automation hebben is best wel gênant.

Het bewijst denk ik vooral dat er veel ruimte bestaat voor full service emailmarketing bureaus zoals wij.

Wellicht dat partijen wel automations hebben ingesteld bij de download van papers bijvoorbeeld. Maar ons onderzoek focust zich op nieuwsbrief aanmeldingen. De verklaring ligt wellicht in het feit dat bureaus wel focussen op salesfunnels maar niet op top of mind en relatiemarketing activiteiten.’

Zonde eigenlijk want een digital agency geeft vaak geweldige content ter beschikking.

Als je bij een digital agency werkt weet je wel wat je doet. Maar voor de rest van de wereld… Er is gelukkig een definitie:

“Een bedrijf dat creatieve, strategische en technische ontwikkeling van op schermen gebaseerde producten en diensten aanbiedt.”

Dan weet je eigenlijk nog niet veel, want dan hebben we het over: digitale marketing, IT-infrastructuur, ontwikkeling van websites en software. En die begrippen zijn weer heel breed van SEO tot SEA en van SAAS tot software op maat.

Eén ding hebben alle agencies wel met elkaar in gemeen, er is content genoeg om te delen. Tips, trends, artikelen, nieuws en persoonlijke verhalen van de mensen in het bedrijf.

Toch?