Een nieuwsbrief maken

Weinig mensen hebben er maar zin in. (Afgezien van ons natuurlijk). 

Dit soort zaken komen altijd na je werk. En voor je het weet is er weer een maand voorbij. 

nieuwsbrief maken

Is het versturen van een nieuwsbrief nog wel nuttig?

Zitten we niet allemaal alleen maar op social media? Nou daar kan ik simpel over zijn. Lezen mensen nog email?

Zeker weten.

Gemiddeld checken we wel 15 keer per dag onze e-mail. En ik weet zeker dat in het zakelijke leven we de mail veel vaker bekijken. 

Dus ja, e-mail marketing en nieuwsbrieven zijn absoluut relevant. Sterker nog; ik verwacht dat het steeds relevanter zal worden.

Hans Breuker
nieuwsbrief maken

Social media: snel, sneller, snelst.

Social media is natuurlijk belangrijk voor je bedrijf. Maar het is wel erg vluchtig. Erg snel.

Al swipend scrollen we door de tijdlijn. E-mail is wat rustiger én het is een zogenoemd FOCUS KANAAL.

Als je een e-mail leest, is er geen ruis, geen afleiding rondom de mail. Je hebt een rustpunt.

Waar moet een goede niewsbrief aan voldoen?

Het internet staat vol met SEO teksten met duffe tips over de inhoud van nieuwsbrieven, geschreven door mensen die amper e-mails hebben gestuurd. Wij stuurden duizenden en duizenden e-mails. 

Dus hier geen tips, maar bewezen succesvolle nieuwsbrief elementen.

Waar reageren lezers goed op:

  1. een gepersonaliseerde onderwerpregel
  2. een triggerende onderwerpregel
  3. persoonlijke verhalen
  4. echte foto’s van mensen (dus geen stock)
  5. grappige quotes
  6. niet teveel sales
  7. niet meer dan 4 onderwerpen
  8. een onderwerp hoeft niet per se kort te zijn, je mag uitweiden in een mail
  9. zorg dat het er echt lekker uitziet. Veel alinea’s en korte tekstblokjes.

Nieuwsbrief maken: de onderwerpen

  • terugblik op eerdere verhalen
  • vooruitblik
  • trends uit de branche
  • wist je datjes (ook een goede manier om te upsellen)
  • personeelsleden 
  • verhaal van het bedrijf, businesscase, nieuwe ontwikkelingen etc.
  • lokaal nieuws

Niet teveel sales

Natuurlijk mag je er af en toe een aanbieding uitgooien.

Maar wij schrijven onze nieuwsbrieven voornamelijk als relatiemarketing tool. Door het verhaal te vertellen van je onderneming, ga je een relatie aan. Die relatie moet ervoor zorgen dat je meer en langer wat kunt verdienen aan je klant.

Zo geef je de klant het gevoel dat hij/zij erbij hoort, en bindt je ze aan je bedrijf.

Sociale media adverteren

Dus, ga jij je verdiepen in het maken van een nieuwsbrief? Een mailprogramma aanmaken, iedere maand uren zitten ploeteren? Of besteed je het gewoon uit?

Mijn advies, besteed het uit en laat ons doen waar wij het beste in zijn. Wij schrijven de inhoud, ontwerpen iedere maand weer een mooie mail en regelen alles op het gebied van verzending. 

Oh en voor ik het vergeet, een nieuwsbrief houdt natuurlijk niet op bij elke maand 1 e-mail. Je wilt ook een super strakke e-mail automation in gang zetten, zodat je je leads nurtured, je bestaande relaties af en toe kunt verrassen en een professionele indruk maakt. 

Succes!

PS Vergeet je niet in te schrijven op onze e-mails zodat je kunt ervaren hoe wij het doen. En we je hopelijk verleiden om voor ons te kiezen als je e-mail marketing partner.

.