Nieuwsbrief uitbesteden

Je nieuwsbrief uitbesteden doe je niet zomaar, er rijzen vaak wel wat vragen.

  • Wat kost het? 
  • Kennen zij van email succes mijn klanten? 
  • En spreken zij van Emailsucces dezelfde toon als ik?

Qua prijs kunnen we zeggen;

het kost minder dan wanneer je het zelf doet.

Flauw, maar wel waar omdat wij professionals zijn in het vergaren van geweldige content en dat op zo’n manier verpakken dat de doelgroep enthousiast raakt.

Omdat wij jou eerst uitgebreid interviewen en een creatieve email template maken menen we je klanten te kennen. 

Dat komt ook door de uitgebreide ervaring van onze interviewers en tekstschrijvers. En die tekstschrijvers, dat zijn echte kameleons.

Met scherpe pen is het hun doel om jouw verhaal beter te verwoorden dan jij het zelf kan.

.

Als je niet van saaie teksten houdt en wilt bouwen op een ervaren team email specialisten dan is je nieuwsbrief uitbesteden via Emailsucces wellicht een optie voor je.

Ik zal je proberen te verleiden om je nieuwsbrief uit te besteden.

Ten eerste zul je het woord nieuwsbrief ons niet in de mond horen nemen. Want geen mens wordt nog enthousiast van ‘nieuwsbrieven’.

Maar goed, het dekt voor nu wel de lading. Dat een term ouderwets klinkt, wil niet zeggen dat het niet wertk.

Verleidpoging 1: Waarom Emailsucces?

Omdat wij alléén maar emails maken. 

Ok, ok, stiekem maken we ook weleens social media berichten en webpagina’s voor de optimalisatie van Google, maar eigenlijk doen we dat op dezelfde wijze, we maken nieuwsberichten…

Wij sturen duizenden emails per maand en weten dus wat werkt. En daar profiteer jij dan weer van.

Verleidpoging 2: Tevreden klanten

Er is nog niemand gestopt sinds we begonnen in 2017. Dat komt omdat we de resultaten die we vooraf formuleren behalen. 

Daarnaast knippen we de email ook los zodat je die kunt delen op je social media. Ideaal.

Ook niet onbelangrijk natuurlijk de referenties hebben we natuurlijk verzameld. Net als we die voor onze klanten vaak verzamelen en communiceren in de nieuwsbrief.

Verleiding nummer 3. 

Chill, ontspan.

 

En dit is eigenlijk de beste motivatie: Wij. Nemen. Alles. Uit. Handen.

 

Voel je dat? Die last van je schouders vloeien? Dat je zeker weet dat al je relaties iedere maand wat van je horen? Dat is ontspannen.

Verleiding nummer 4. 

Je klant wil het.

 

72% van de consumenten prefereren email als hum belangrijkste middel voor communicatie. 

(Bron Email marketing benchmark).


Verleidpoging 5: Cijfers

  1. Email converteert 40% beter dan social media
  2. 40% van de marketeers wereldwijd vindt email marketing het belangrijkste kanaal
  3. 37% van de bedrijfseigenaren en marketeers zien email het beste kanaal voor loyaliteit en In vergelijking, een website is goed voor 13% en social media maar 11%.

Nog meer redenen nodig om te denken:

Ik ga nu mijn nieuwsbrief uitbesteden?'

Ik hoor het ondernemers vaak zeggen: ‘wie zit er nou te wachten op mijn verhaal? Wat heb ik nu te melden?’

Lariekoek. 

Want wat we zelf niet interessant vinden, is wel degelijk interessant voor je doelgroep. Dat weet ik inmiddels, want ik heb tientallen ondernemers gesproken en er is áltijd wat te vertellen. 

De schone taak ligt bij ons, de telefonische interviewers, om die informatie in te winnen. En het vervolgens zo te schrijven en in te pakken dat het interessant is voor de doelgroep.

GECUREERDE CONTENT

 

Heb je écht niks te melden?

Dat kan soms ook. Een kleine portfolio of privacy gevoelige onderwerpen. Wat doen we dan? Dan bedenken we nieuws.

We speuren het internet af en zoeken naar de leukste, spannendste, meest interessante trends op het vakgebied van de klant. Gecureerde content noemen we dat. Erg leuk.

Van het hoe naar het waarom

 

Nu weet je hoe we nieuwsbrieven maken. We bellen onze klanten en verwerken die informatie tot interessante emails en versturen die.

Nu kun je je nog afvragen;

‘Waarom is een nieuwsbrief nodig?’

Daar zijn veel redenen voor, maar dit zijn onze favorieten:

Email is online de enige manier om rechtstreeks contact te hebben met je doelgroep. Geen algoritmes van Facebook, Linkedin of social media. 

Email is een voordelige en schaalbare manier om iedereen te bereiken. 

Email is snel.

De inhoud is levendig, foto’s, video’s, kleur, interactieve onderdelen. Een e-mail kan informatief en leuk zijn om te lezen, infotaining.

Zeker van ‘oogballen’. Je weet zeker dat je doelgroep de e-mail onder ogen komt. Het is niet te zeggen dat iedereen ze elke maand alles lezen maar ook door een interessante onderwerpregel ben je toch weer even onder de aandacht.

Klantenbinding

Je wilt een relatie met je klanten, je prospects, je ex-prospects en je ex klanten aangaan. Dat doe je onder andere door te communiceren. Je verhaal te vertellen. 

Een loyale klant geeft veel meer uit dan een nieuwe klant. 

Bovendien is het zeven keer duurder om een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande klant te behouden.

Storytelling: Het vertellen van jouw verhaal staat voorop als je werkt aan klantenbinding. Omdat je doelgroep leest wat je doet, gaan ze meevoelen met je en creëer je een emotionele binding en loyale klanten. Dat is in onze visie een van de belangrijkste manieren om te bouwen aan je bedrijf.

Hans Breuker

Up en cross sell

 

Als je klanten niet weten wat je doet kan je het ook niet aanbieden… 

Voor ons geldt hetzelfde. Wij zijn email experts maar sommige van onze klanten wisten niet van het bestaan van email funnels en flows.

Door een succesvolle case op te nemen in een nieuwsbrief werden we benaderd voor het maken van een aantal ‘automation flows.’

LEUK!

Ik vind dat we soms vergeten dat zaken doen ook leuk moet zijn. 

Als jij ZZP-er bent of kleine MKB dan ken je je klanten goed en is de gunfactor ontzettend belangrijk. 

Daarom is het ook gewoon leuk om iedere maand iets van je te laten horen. Je klanten vinden het ook tof om iets van jou te horen.

Voor zover onze ‘mening.’ 

Wat zeggen de specialisten? 

En de cijfers? 

ROI

Email heeft de hoogste return on investment van alle marketing kanalen. 

Ook in de marketing enquete van 2019 kwam dit naar voren. 

Van alle kanalen heeft email de hoogste ROI. Dat is natuurlijk ook te verklaren door de geringe prijs.

LAGE KOSTEN

Bij emailsucces betaal je € 225 per gemaakte e-mail en een cent per afgeleverde email. Dat is natuurlijk niet duur. Dus die ROI cijfers zijn logisch.  

Dat komt omdat e-mail een focus kanaal is. Een e-mail heeft geen ruis om de boodschap heen.

 

nieuwsbrief uitbesteden

Zie bovenstaande afbeelding van businesscoach Nico Oud:

Je hebt alle aandacht. Vandaar dat email marketing nog steeds het meest gebruikte kanaal in de wereld is voor ‘customer engagement’: 77,6%

marketing automation

Nieuwsbrief automation.

Ons eigen onderzoek toonde aan dat zelfs een groot deel van digital agencies van Nederland geen goede marketing automation heeft aanstaan, laat staan andere branches.

Een goede nieuwsbrief aanmelding start een geautomatiseerde reeks e-mails of een funnel.

Wat cijfers en voordelen, Email marketing automation zorgt voor:

  • Tijdsbesparing
  • Betere lead generatie
  • Hogere omzet
  • Beter klantbehoud
  • Verkorting van de sales cycle
  • Geeft veel creatieve voordelen voor bijvoorbeeld verjaardagen enz.

In statistiekjes:

  • Geautomatiseerde ‘trigger’ emails worden 8! Keer beter gelezen dan andere mails.
  • Gemiddelde open rates voor geautomatiseerde trigger emails is 46%
  • De gemiddelde clickt through rate is 11%.

Zelf vind ik geautomatiseerde e-mails een onbenutte parel. Denk aan de inhaak kalender bijvoorbeeld je kunt hele leuke creatieve content sturen naar de doelgroep.

Zo zie je dat een nieuwsbrief uitbesteden veel voordelen biedt. We zijn gezegend met veel leuke klanten en mooie cases.

En wellicht is het nieuwsbrief uitbesteden iets voor jou. 

Bedankt voor je aandacht, hopelijk ben je verleid en spreken we je snel

.