Tai Lopez’ zeven stappen naar een miljoenenbedrijf

Tai Lopez 10X lessen

Ik vind Tai Lopez echt een interessante kerel en zoals met veel van de businessgoats ga ik soms diep in hun content en dan ben ik weer een tijdje klaar met ze. 

Geen zin om te lezen? Luister de podcast

Voor ons Nederlanders is Tai Lopez soms een beetje veel en een beetje cocky denk ik. Je denkt al snel dat het ‘snake oil salesman’ is. Oftewel een verkoper van een product dat niet doet wat het belooft. 

Er zijn genoeg artikelen en video’s te vinden met de vraag of de man een fraudeur is of niet. Voor zover ik kan zien komen deze onderzoeken vaak uit op het feit dat ze de cursussen te duur vinden voor informatie die je vrij kunt vinden. 

  1. Allies. Bondgenoten. Introvert en Extravert. 
  2. Lees de overeenkomst
  3. Het idee
  4. lees mensen
  5. Word een meester in marketing en branding
  6. Relatabillity. Herkenbaarheid
  7. Zoek slimme mensen om je heen.

De zeven stappen van Tai Lopez

Uit eten gaan is duurder…

Maar je moet die informatie wel bundelen en op een goede manier over zien te brengen toch? De tijd die het je zou kosten om al die informatie te vinden is ook wat waard. Maar goed. Ik verkoop niks en heb geen aandelen, jij moet zelf bepalen wat je vindt of waar je eventueel je geld in wilt steken. Ik heb ‘zijn’ social media marketing agency cursus gevolgd en vond het erg goed, zeker voor de prijs. Ik geloof dat het 125 dollar was ofzo. Kom op. Ik heb broeken die duurder zijn…

Sinds ik twee weken geleden (noodgedwongen) stopte met drinken heb ik ineens meer tijd. Want, ik zuip niet meer en werd deze zondag om 8 uur wakker… Na een beetje kutten op m’n telefoon ging ik op mijn hometrainer zweten en keek ik de Tai Lopez 10x presentatie. 

Ik beschrijf ze hieronder voor je. enerzijds zodat jij het niet hoeft te kijken en de BS te kunnen skippen. En anderzijds omdat ik er zelf meer van leer als ik het uitschrijf.

Interessante take aways

Hoewel hij belooft hoe je een miljoen per maand te verdienen komt hij eigenlijk met een soort 7 stappenplan. Veel open deuren maar toch ook een aantal goede tips.

Trends

Hij verteld over dat je opde trends moet rijden… Een enorme open deur maar de meeste van ons doen niks met die informatie omdat we bang zijn. Misschien leveren die trends (google ads, facebook ads, youtube ads, etc) niet meer zo’n hoge ROI op als vroeger. Het werkt nu nog steeds. En als we moeten wachten op trends… Zijn we 80 en verdienen we nog steeds modaal.

Tai Lopez’ 10X tips.

Allies. Bondgenoten. Introvert en Extravert. 

Dat betekent dat je zakenpartners moet hebben. Oftewel mensen die jouw zwaktes compenseren. In mijn opinie kunnen dat ook werknemers zijn of ingehuurde krachten. Maar hij bedoelt ook mensen met wie je kunt sparren en met wie je ideeën kan bespreken. 

Wat hij hier zegt is dat hij niks doet en alleen de ideeën heeft en dat je moet zoeken naar iemand die al het werk doet. Een introvert als jij extravert bent. 

Klinkt echt fantastisch en wie weet dat het werkt! Maar het is natuurlijk BS, Tai werkt ook keihard, hij is veel online, leest de boeken en maakt summaries en is alom present. Zijn bereik is veel waard. EN! Zijn ideeën zijn heel erg goed. Jij en ik hebben dat niet, dus zullen wij ook gewoon (eerst) keihard moeten werken. 

Of niet want jij bent briljant. Lekker man! Wil ik ook zijn.

2.Lees de overeenkomst

Oftewel wees superduidelijk over de werkverdeling.

3. Idee. 

Het idee is uiteraard erg belangrijk. Tai zegt: ‘je idee moet in 1 zin duidelijk zijn’. Zijn mentorbox; 

The netflix of books. Dat is duidelijk.

Voor Email Succes is het: Wij maken de content zodat jij de juiste relatie met je doelgroep hebt.

Wat wil jij? Schrijf het op! 

4. lees mensen.

Hoe lees je mensen? Hoe zorg je ervoor dat je niet opgelicht wordt, volgens Tai 50% van de tijd. Essentieel natuurlijk in dit stappenplan waarin de mensen een belangrijke rol spelen in 

Doe de volgende testen: hexacal dark triade.

Zelf heb ik de heaxo test gedaan. Nergens zat ik echt op het gemiddelde maar toch is het wel lastig hoor om eerlijke antwoorden van anderen te krijgen. Ik denk dat je een veel langere en uitgebreidere test moet afnemen van iemand om echt inzicht te krijgen. 

En toch. Het is wel degelijk een goede tool om mensen te meten, beter dan niks 🙂 

5. Word een meester in marketing en branding

Joh. 

Maar ok. Eén van zijn stokpaardjes zijn de ‘25 cognitive biases’, oftewel de 25 vooroordelen. Leer die en doe er je voordeel mee. 

Ken de basic human psychologie en doe er je voordeel mee in je teksten, je ideeën en je advertenties. In mijn research vond ik ook een opsomming van 74(!) vooroordelen van psycholoog Coert Visser. 

Een paar mooie herkenbare voorbeelden

Bias blind spot: de neiging om te denken dat je zelf minder gevoelig bent voor biases dan andere mensen.

Choice architecture (keuze-architectuur): De manier waarop we keuzemogelijkheden presenteren, heeft een sterke invloed op hoe mensen kiezen (lees meer).

Fundamental error of motive attribution: De neiging om onze eigen mislukkingen toe te schrijven aan negatieve aspecten van onze omgeving, terwijl we de mislukkingen van anderen toeschrijven aan negatieve aspecten van hun karakter

Longevity bias: de neiging om het feit dat iets al lang bestaat te zien als een aanwijzing dat het iets goed is. 

EN VERTEL VERHALEN. Je eigen verhaal bijvoorbeeld. Waarom dit bedrijf, waarom moeten mensen zakendoen met je. 

6. Relatabillity. Herkenbaarheid.

Zorg voor een verhaal waar mensen zich mee in kunnen leven/ mee in kunnen voelen. 

Dus: in mijn geval: ‘Wil jij ook op de hoogte blijven van alle businessgoats en inzichten op het gebieden van zakendoen en succesvol leven maar heb je niet de tijd om iedereen te volgen en alles te lezen? Abonneer je dan gratis op de wekelijkse succesmail Iedere zondagavond zes uur, jouw start van de week.’

Mensen op je site

Rond minuut 26 komt ‘ie wel met iets interessants. Hij pakt een aantal websites en geeft tips. Pretty basic zijn die tips. Zoals zet mensen/ gezichten op je site en niet cartoons. Maar belangrijkste tip:

Tweede goed tip: ‘toon cijfers’. People lie, numbers don’t. Dus kijk hoe je feiten en statistieken kunt gebruiken om je doelgroep te ‘beïnvloeden’ pardon informeren. Het is de autoriteit vooroordeel of social proof.

Als je meer goede tips wilt lees, Cialdini’s boek: invloed) of kijk eens op het blog van Tonny Loorbach en check je eigen website of bedrijf of je gebruikt maakt van de principes.

Rond minuut 45 komt ‘ie met een slim idee vind ik.

Tai Lopez’s businesidee voor jou en mij . In een DOOS

Hij zoekt naar een goede review domeinnaam, in dit geval voor proteine repen. Maak een video met: ‘weet jij ook nooit welke proteïne reep je moet kopen. Ik ga ze testen met wat experts. Dan kun je ze via mij kopen in een doos, per maand.’ En je maakt verschillende dozen en stuur je die op naar je klanten op basis van een abonnement.

Goed idee hoor!  En grappig. Het idee bestaat nog steeds niet! Hier is veel behoefte aan en ik denk ook veel markt nog voor. 

7. Zoek slimme mensen om je heen.

Ik vind deze altijd enorm lastig. Ik heb wel 2 mensen om me heen die slim, ambitieus en vooral veel succesvoller zijn dan ik. Daar spar ik af en toe mee. Maar hooe je dat doet weet ik nog niet. 

Maar je kan ook gewoon mensen inhuren. Tja. Dat kost je wel geld natuurlijk, maar je kan ook kijken welke businesscoaches er zijn en hen af en toe vragen om hulp.

Priceframing

Het laatste deel gaat ie in salesmodus. Dat is interessant en sich. Hij doet dat SUPER. Hij framet de prijs van zijn masterclass. 

Let op.

Eerst beschrijft hij een succescase. Slim.

Dan zegt hij ook: ‘ik ben niet zo slim als de andere in sales, ik kan dat niet zo goed. Ik ben beter op het internet.’ Vernuftig want dat voel je met hem mee…

Dan stelt hij een paar vragen (denk aan zijn eigen tip! herkenbaarheid)

‘Wie hier heeft het gevoel dat ie tien jaar achterloopt? Wie wil z’n uitstelgedrag afleren? Wie wil beter leren spreken in het openbaar?’

Dan vertelt hij hoe hij met Elon Musk spreekt (autoriteit en social proof).

tijd: 1:11:00 

Hij kondigt AAN dat hij je gaat inpakken met psychologie.

‘Hoeveel kost een college degree? 40.000?’

‘Als ik je een miljoen dollar overmaak, hoeveel findersfee, ga je mij geven?’

Op deze manier denk jij aan hoge bedrage en is het bedrag dat hij je gaat vragen een meevaller. 

Hij belooft dat je na 67 dagen binnen een jaar een miljoenenbedrijf hebt, of de tools daarvoor.

‘Ik doe het voor 1%. 1% van een miljoen voor 300 personen. Boem 300 mensen kopen voor 10.000 dollar de ‘MBA in 67 dagen.

‘Het is een cursus hoe je miljonair wordt.’

Hoe hij die cursus verkoopt is een thing of beauty. 

Ik heb overigens nergens iets over de cursus of over die 300 mensen gezien gek genoeg. Maar ok… Ik probeer een open mind te houden en niet cynisch te zijn.

Conclusie

De 10x talk vond ik vermakelijk en leuk om te kijken en Tai is een grote showman.

In mijn ogen niet de beste plek om te starten als je Tai Lopez fan wilt zijn. Als iemand dat ooit al espired to do…. De London real episode met hem vond ik echt SUPER. 

Deze iets minder, vooral vanwege het paren van de businesspartner die alles doet en jij zogenaamd niks. Then again. I’m busting my balls op een zondagmiddag om dit artikel te schrijven haha! En hij doet het financieel toch net even wat lekkerder dan Hans Breuker!

Je kant de talk hieronder helemaal bekijken als je wilt. 

Of Google Tai Lopez 10x en Google geeft je de timespots met de 10 beste momenten:

Tai Lopez 10 beste momenten 10X conferentie.